środa, 11 sierpnia 2010

Kultowe sneakersy - czyli legenda u twych stóp

sneakersy w KrośnieWygląda na to, że urlop naładował mnie nie tylko energią do dalszych treningów ale również oczyścił umysł i wpakował do mojej głowy zupełnie nowe pomysły na artykuły. Sam nie wiem od czego zacząć. Mam już rozpoczęte dwa, a nie mogę opanować się aby nie chwycić się za trzeci temat. Cóż, nie na darmo w CV mam wpisane w moich skills'ach multitasking. Poradzę sobię z tym zadaniem:)

Jako, że nazwa mojego bloga w swym pierwszym członie zawiera słowo sneakers aż dziw bierze, że nie wpadłem aby napisać o tym wcześniej. W subkulturze tancerzy (wow, subkultura brzmi dumnie:)) istotnym elementem odzieży są buty. Szczególnie u osób tańczących hiphop, house i wszelkie gatunki street style'owe. Te buty sportowe wyróżniają się zazwyczaj tęczową wręcz kolorystyką i wymyślnymi kształtami noszą właśnie nazwę Sneakers'ów, nieprzetłumaczalną tak na prawdę na nasz język. Słowniki określą je mianem adidasów, tenisówek, lub trampek co jest półprawdą, lub nieprawdą. Sneakersy pierwotnie po prostu buty sportowe, z czasem urosły do miana butów kultowych na trwałe wpisując się na kartach historii popkultury.

... i o tym właśnie będzie artykuł. Skąd sneakersy, dlaczego sneakersy, jakie sneakersy? Jaka jest ich historia, kto je nosił, jakie marki wpisują się w Top 10 wszechczasów, a nawet jakie piosenki i filmy o nich powstały? Także pisania mam sporo, plan mam ambitny, ale dzięki pomocy dobrych duchów (dzięki Pablo:)), którzy dostarczają mi różne materiały i źródła wiedzy, zadanie jest w pełni realne. Jak zawsze - stay tuned!


Pozostawiam was z jednym z kawałków poświęconych sneakersom właśnie. Panie i panowie Tedunio w kawałku Air Maxy Classic...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Newer Posts Older Posts